שר הביטחון: "יש חילוקי דעות ביני לבין הרמטכ"ל"

עמית דניאל No Comments on שר הביטחון: "יש חילוקי דעות ביני לבין הרמטכ"ל"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אומר כי בינו לבין הרמטכ"ל יש חילוקי דעות: "אנחנו אנשים מבוגרים ויש לנו גישות שונות" • אזריה: "חייל מצטיין שהרג מחבל שבא לרצוח" • ברק: "בדיחה לשמוע אותו מדבר על ערכים" • משפחות השבויים: "מבין לליבם" • ולמה הוא לא מפחד מסקרים?

ליברמן, איזנקוט וצמרת צה"ל צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אומר כי חקירות ראש הממשלה כבר אבידו עניין ציבורי "כשאני שומע את זה ברדיו, אני מעביר תחנה. זה כבר יצא מהאף" אמר בריאיון לירון דקל ועמית סגל בגלי צה"ל.

"כשמגיעים לנושאים האלו ברדיו אני מעביר לתחנה אחרת. ההתרשמות שלי משיחות עם אנשים שהנושא הזה כבר יוצא מהאף. אין קשר ציבורי" ובכל זאת, כשנשאל לדעתו, אמר "אני מתעסק בביטחון והתיישבות. אני לא שר אוניברסלי אני לא מומחה אוניברסלי". לשאלה סביב הצעתו ח"כ אמסלם בנוגע לשכר המפכ"ל, אמר: "אנחנו נלך עם הקואליציה בכל הדברים שאנחנו מחויבים. אם תהיה החלטה של קואליציה, אנחנו נצביע, אם לא, לא".

ליברמן, התחמק מלהציג עמדה ברורה בנושא ואמר: "לכל שר יש את תחום האחריות שלו. אי אפשר להיות מומחה אוניברסלי בכל נושא. אנחנו נלך בקואליציה. כל מה שיש לנו לומר אני אומר בישיבת ראשי סיעות הקואליציה. ההתנהלות היא סבירה וככה צריכים להתנהל. אנחנו משתדלים לא לנהל ויכוחים קואליציונים מעל גלי הרדיו והטלוויזיה".

כשנשאל מה דעתו על ההדלפות ועל טענות ראש הממשלה בנוגע לכך, אמר: "אני לא מחלק ציונים למשטרה בטח ובטח כשאני לא מעורב. מניסיון, שלוש פעמים עתרתי לבג"ץ נגד הדלפות מהמשטרה ולא ראיתי שזה נשא פרי".

בוגי יעלון

מה דעתך על דבריו של בוגי יעלון על פרשת הצוללות? נשאל ליברמן וענה: "אני לא חושב כמוהו. אבל אם חשב כמו שהוא מצהיר על כך היום, היתה חובה עליו לפעול כשר הביטחון. במסגרת תפקידו לא שמעתי ממנו ציוץ אוחד. כל ההערות שלו התחילו להציף את התקשורת אחרי שעזב את התפקיד. בישיבות קבינט יש פרוטוקולים. הקלטות, יש הכל. אפשר לראות את הכל. אין פרסומים שאין מאחריהם אינטרס כזה או אחר" אמר.

ליברמן סיפר כי מינה ועדה לבחון את התרבות הארגונית של משרד הביטחון "אני מיניתי וועדה בראשות שופטת שהית אמורה לבחון ולבדוק את כל התרבות הארגונית במשרד הביטחון היועמ"ש לממשלה הקפיא את עבודת הוועדה בטענה שזה מפריע לחקירה. אנחנו ממתינים לאישור מהיועמ"ש".

הפצצת המנהרה

"במערכת הביטחון משקיעים הרבה מאמץ על פיתוחים טכנולוגים. קודם כל מערכת הביטחון ערוכה לכל התפתחות. אנחנו חיים בשכונה קשה עם הרבה מתיחות. יום אחד בצפון, יום אחד בדרום, יום אחד מול חיזבאללה ויום אחד מול המשטר הסורי. יש ניסיונות בלתי פוסקים גם ביו"ש להוציא פיגועים. אנחנו דרוכים כל הזמן ומוכנים לתת תשובה לכל דבר. אנחנו לא מחפשים עימות אבל לא נאפשר פגיעה. על כל פרובוקציה נגיב בצורה עוצמתית".

סוגיית השבויים והנעדרים

רמת הביטחון בוודאי בעוטף עזה היא כפי שלא היתה מאז 67'. בהשוואה למדינות בכל מקום בעולם אנחנו נהנים מרמת ביטחון גבוהה ביותר. לגבי חיילי צה"ל ואזרחים המצויים בשבי חמאס, אנחנו עושים כל מה שאנחנו צריכים לעשות ובוודאי שלא נפרט על כך בתקשורת".

ליברמן מדבר על תחשות המשפחות כפי שבאה לידי ביטוי "כולנו צריכים להבין לליבם של המשפחות, אין פה שאלה בכלל. כולנו אתם. יחד עם זאת, אין פתרון קסם וכל מה שניתן לעשות נעשה והמחויבות שלנו לנושא השבויים והנעדרים היא מחויבות מוחלטת".

חד'ר

ליברמן נשאל מה פשר הודעתו של דובר צה"ל ביום שישי שעבר באשר להגנה שיזכה הכפר ח'דר מפני המשטר הסורי "אנחנו חוזרים עשרות שנים על ברית דמים עם הדרוזים ויש לנו מחויבות גדולה לעדה הדרוזית במדינה. היתה בקשה של ראשי העדה הדרוזית בישראל לא לאפשר כיבוש של כפר חדר. יש לנו אמצעים. חיל התותחנים וחיל האוויר היה מוכן. יש לנו מספיק אמצעים למנוע כיבוש חדר בלי להיכנס רגלית למקום".

אלאור אזריה

דקל וסגל השמיעו לליברמן הקלטה של שר הביטחון וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק מתבטא בשלילה על מכתבו של ליברמן לנשיא על פרשת אזריה, "תגובתי לברק", אמר ליברמן, "ששומעים את אהוד ברק מדבר על ערכים וקוד אתי זה נשמע כמו בדיחה. אנחנו אנשים מבוגרים, הרמטכ"ל ואני, שנינו עם תפיסת עולם מגובשת ומכבדים את גישתו של השני. תפיסתי אחרת לגמרי מהרמטכ"ל. אני חושב שמשפחת אזריה שילמה מחיר כבד מאד. מדובר בסופו של יום בחייל מצטיין ובמחבל שבא לרצוח חיילי צהל. וצריך להוריד את הפרשה הזו מהפרק כמה שיותר מוקדם".

מינוי הרמטכ"ל הבא

"אין שום עימות בין לשכתי ללשכת הרמטכ"ל. זה דבר שמפריע לפוליטיקאים ולעיתונאים. יש חילוקי דעות אבל אין מתיחות. אנחנו עובדים בצוותא. לגבי מינוי, יש לנו עוד הרבה זמן. יש הרבה מועמדים. מאז כניסתי לתפקיד במטכ"ל מונו 17 אלופים חדשים. הכל נעשה בשקט ברוגע, בנועם. זה חלק מתפקידי לאפשר למטה הכללי לעבוד בשקט".

הסקרים

"המחויבות שלי למשנה סדורה. אני הגעתי למשרד הביטחון אחרי שורה של תפקידי מפתח. לא לשנות את הדעה שלי בהתאם לסקרים. עם כל הערכה לסקרים חשוב שתהיה תפיסת עולם מגובשת ועמוד שדרה. הסקרים הללו בדרך כלל הם סקרי אינטרנט ואני חושב שחלק גדול מהמצביעים שלנו לא נמצאים שם" אמר ליברמן ושלל אופציה לריצה משותפת עם הליכוד "אנחנו נרוץ כישראל ביתנו באופן עצמאי".



0 תגובות